donderdag 8 maart 2018

Bewonersparkeren in heel Berchem?

De parkeerdruk in Berchem wordt, ook buiten de Ring, onhoudbaar.

Recent lanceerde CD&V Berchem deze analyse. De oorzaken:
• de Lage Emissie Zone
(auto’s die buiten de singel parkeren)
• het ‘tram parkeren’
• het Ziekenhuis Middelheim (mijden betalen)
• het tegenover het Station - parkeren (mijden betalen)
• het aan de Luchthaven parkeren (mijden betalen)
• het parkeren van de kantoorgebouwen,
• het parkeren aan ALM/Bluepoint (mijden betalen)

Buurtbewoners merken het in de straten: wagens staan lang op dezelfde plaats geparkeerd.
Ze ervaren dit terecht, als erg storend.

Het CD&V voorstel: in heel Berchem bewonersparkeren invoeren.Het gaat over de zones Pulhof, Groenenhoek, tussen de twee spoorwegen, kortom overal in Berchem.

Na vele reacties, evolueerde het voorstel naar: “Blauwe zone, dus 2 uur gratis
parkeren met de schijf, buiten de ring. Wanneer?Tijdens weekdagen, van 9 tot 17u (max 2 u parkeren voor niet bewoners).”

Wat denk jij? Laat het weten! Mail me: edwindecleyn@hotmail.com


1 opmerking:

  1. Fantastisch initiatief! Ik ga 2 maal per week over dag , want ik ben 71, tennissen in FIT, Wiliotstraat daar is altijd ruim plaats en ik stoor geen enkele bewoner want die werken normaal overdag. Dank zij deze extra belasting, maar zo mag je het blijkbaar niet noemen, betaal ik wekelijks minstens 2 euro extra. De ouderen moeten toch extra bewegen en dat moet door de overheid aangemoedigd worden of vergis ik mij? Ik zal mijn oordeel duidelijk maken bij de volgende verkiezingen.

    BeantwoordenVerwijderen